- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno miesto taryba pritarė nuo kitų metų pradžios branginti parkavimą visose zonose. Didinti vietinę rinkliavą esą reikėjo, nes ji nebuvo peržiūrėta daug metų.
Kodėl brangsta?
Miesto savivaldybė skelbė, kad vietinės rinkliavos įkainiai raudonoje ir geltonoje (oranžinėje) zonose nekeisti jau beveik septynerius metus, o žalioje ir mėlynoje – visą dešimtmetį.
Jose esą fiksuojamas labai didelis intensyvumas, siekiantis 80–85 proc. Neretai momentinis stovėjimo vietų užimtumas centrinėje miesto dalyje bei Senamiestyje būna šimtaprocentinis.
„Pastebime, kad žemos rinkliavos kainos turi vis mažiau įtakos gyventojų apsisprendimui naudotis viešuoju transportu ar statyti automobilius atokiau nuo centrinės miesto dalies. Akivaizdu, kas tai nepopuliarus, bet šiai dienai jau neišvengiamas sprendimas. Tai galimybė atlaisvinti centrines gatves nuo automobilių spūsčių. Joms įtakos turi ir sulėtėjantis transporto srautas, kuomet gatvėse stabčioja laisvų vietų besižvalgantys ir sunkiai jas atrandantys vairuotojai“, – kodėl reikėjo tokio sprendimo, aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Negailėjo kritikos
Opozicijos atstovai negailėjo kritikos tokiam tarybos sprendimui sakydami, kad dabar ne pats tinkamiausias laikas didinti rinkliavą už parkavimą, esą dabar pakilusios palūkanos ir taip tuština gyventojų pinigines, tad dar vienas mokestis – tik papildoma našta.
Tarybos nariai svarstė, kiek laiko didesni įkainiai duos naudos bei kaip apskaičiuoti realią tokio projekto naudą.
„Miestiečiams mokama paslauga, bet dalis aikštelių dar net neasfaltuotos. Kada jos bus tvarkomos?“, – klausė konservatorė Jurgita Kupčinskienė.
Projekto rengėjai patikino, kad už parkavimą surenkami pinigai įkrenta į bendrą biudžetą ir tada perskirstomas, tad dalis pinigų nukreipiama ir aikštelių tvarkymui.
Dar kiti opozicijos nariai atkreipė dėmesį, kad keliami vietinės rinkliavos įkainiai, tačiau viešojo transporto tinklas nėra pakankamai gerai išplėtotas.
„Mūsų siūlymas – atidėti klausimo svarstymą, nes nesiūlomos alternatyvos nei viešam transportui, nei naujoms parkavimo vietoms, o kainos didėja drastiškai. Reiki sulaukti studijos apie naujas transporto rūšis, išnaudoti esamas daugiaaukštes aikšteles, o tik tada priimti sprendimą dėl parkavimo įkainių didinimo“, – nurodė Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos lyderis Paulius Lukševičius, tačiau taryba tokį siūlymą atmetė.
Vietinės rinkliavos dydžio pakėlimui pritarė 23 tarybos nariai, 13 buvo prieš, dar vienas susilaikė.
Kokia bus rinkliava?
Tarybai pritarus nuo sausio 1 dienos už automobilio stovėjimą teks mokėti brangiau. Patvirtinti įkainiai rodo, kad vietinė rinkliava bus didesnė visose.
Nurodoma, kad transporto priemonės valandinė stovėjimo kaina keturiose zonose keičiasi taip: geltonoje ir oranžinėje didėja 0,5 euro (nuo 2 iki 2,5 euro), raudonoje – 0,8 euro (nuo 1,2 iki 2 eurų), mėlynoje – 0,4 euro (nuo 0,6 iki 1 euro), žalioje – 0,2 euro (nuo 0,3 iki 0,5 euro).
Naujai pastatytą daugiaaukštę transporto priemonių saugyklą K. Donelaičio g. 65A numatyta priskirti naujai zonai ir apmokestinti visą parą. Čia valandinis parkavimas nuo 8 iki 20 val. kainuotų 1,2 euro, o nuo 20 iki 8 val. – perpus pigiau – 0,6 euro. Metinio leidimo kaina sieks 340 eurų.
Šis sprendimo projektas apima ir daugiau pakeitimų, susijusių terminuotais parkavimo leidimais. Pigiausias 30 dienų leidimas kainuos 20 eurų. Jis bus skirtas aikštelei prie geležinkelio stoties. Metinis leidimas, galiojantis trijose zonose (žalia, mėlyna, raudona), atsies 800 eurų.
Centrinėje miesto dalyje bus galima įsigyti tris naujo tipo leidimus, suteikiančius galimybę stovėti visose rinkliavos zonose. Mėnesiui toks leidimas kainuos 150, ketvirčiui – 350, o metams – 1200 eurų.
Dar viena naujovė – atsisakyta antrojo gyventojo ir veiklą vykdančių asmenų leidimo. Nuo kitų metų gyventojai galės tik vienam automobiliui įsigyti lengvatinį parkavimo leidimą. Be to, sulaukus tarybos pritarimo, nuo kitų metų dėl vairuotojų patogumo visi leidimai taps elektroniniai.
Iki šiol grynųjų elektromobilių savininkams leidimai būdavo išduodami vieneriems metams. Įsigaliojus pokyčiams, galiojimo terminas pailgės iki 3 metų.
Keičiasi ir zonos
Kartu su aukščiau išvardintomis naujovėmis nuo kitų metų keičiasi dviejų gatvių zonos, tad vairuotojai turės stebėti kelio ženklus, informaciją ant parkomatų bei mokėjimo programėlėse, kad galėtų susimokėti rinkliavą už tinkamą zoną.
Iki šiol geltonoje zonoje buvusi Gedimino gatvė (prie LSMU Kauno ligoninės Priėmimo skubios pagalbos ir traumų skyriaus) keičiasi į raudonąją, o I. Kanto gatvės atkarpa nuo Kęstučio g. iki Karaliaus Mindaugo pr. – iš raudonos į geltonąją.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Projekto „Saugus vaikas“ baigiamasis renginys: mums rūpi vaikų traumų prevencija
Kauno kolegijos Medicinos fakultetas, bendradarbiaujant su Kauno rajono švietimo įstaigomis, baigė įgyvendinti projektą SAUGUS VAIKAS, skirtą vaikų traumų prevencijai. Projektas finansuotas Visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšomis, ...
-
Ugniagesiai skubėjo prie Kauno pilies: teko atjungti kalėdines lemputes
Trečiadienio pavakarę ugniagesiai gelbėtojai vyko prie Kauno pilies. ...
-
Kauno meras kreipėsi į pareigūnus: „Žalgirio“ pergalės turi teikti džiaugsmą, o ne susiskaldymą207
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis kreipėsi į teisėsaugininkus dėl praėjusio penktadienio incidento. ...
-
Kalėdiniai Kauno siurprizai: ir šventinis miestelis, ir susitikimai bei pramogos
Šventinė nuotaika Kaune jau skleidžiasi, Vienybės aikštėje papuošta kalėdinė miesto eglė kviečia susitikti, pabendrauti. Šalia įsikūrė ir smaližius viliojantys kupolai. Čia bus galima susitikti ir su Seneliu Kalėda. Se...
-
Norintiems renovuoti daugiabučius – kvietimas: mažiau biurokratijos, parama papildomoms priemonėms6
Neretai senų daugiabučių gyventojams šaltasis metų sezonas pirmiausia asocijuojasi su išaugusiomis sąskaitomis už šildymą. Atrenovavus pastatą šilumos tiekimo išlaidos gali net kelis kartus sumažėti. ...
-
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina projektą1
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, projektą &bdquo...
-
Ypatinga istorija: tėtis savo trimečiui sūnui padovanojo inkstą5
Kauno klinikose neeilinė sėkmės istorija – trimetis pacientas Matas sulaukė donorinio inksto, organo donoru tapo jo tėtis Edgaras. „Matukas tapo pirmuoju pacientu tiek Kauno klinikose, tiek Lietuvoje, kuriam esant tokio amžiaus inkstas buvo p...
-
Viena Kauno viešojo transporto stotelė pakeitė pavadinimą: kviečia pasinerti į Kalėdas17
Vienybės aikštėje įžiebus pagrindinę Kauno eglę, kauniečiai ir miesto svečiai kviečiami prisijaukinti šventinę nuotaiką. Kalėdinė eglė, mieste iškabintos dekoracijos eglučių alėjos – tik dalis šventinių staig...
-
Kas teršia Botanikos sodą?5
Kauniečiai susirūpino Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sodo tvenkinyje esančia gorilos skulptūra, nuo kurios esą byra putplasčio gabalai, kurių gali priėsti ir gyvūnai. ...
-
LSMU Kauno ligoninė pradeda statyti Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrių48
LSMU Kauno ligoninė gyvena atidarymo ir statybų nuotaikomis. Artimiausiu metu pradės veikti naujas Ortopedijos traumatologijos skyrius. Už jo prasideda naujojo korpuso statybos. Čia įsikurs modernus Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrius. ...