Kauniečių patogumui – daugiau šviesoforų

Itin judrioje Kauno vietoje – Sukilėlių prospekte – bus įrengtos dvi šviesoforinės sankryžos. Tai pagerins eismo saugumą ir leis lengviau pasiekti Kauno klinikas.

Nepraleidžia sukančiųjų

Kauno politikai pritarė dviem projektams, kurie pagerins saugumą Sukilėlių prospekte. Šviesoforinės sankryžos bus įrengtos dviejose vietose – sankryžoje su Eivenių gatve ir sankryžoje su J.Lukšos-Daumanto gatve. Pirmoje sankryžoje nuolat kyla problemų norintiesiems iš Eivenių gatvės įsukti į Sukilėlių prospektą. Vairuotojams tenka ilgai laukti, kol pagrindiniame kelyje atsilaisvins eismo srautas. Nemažai transporto priemonių važiuoja nuo Kauno klinikų, tad susidaro ne tik ilgos spūstys, bet ir pavojinga atlikti posūkių manevrus.

"Sukilėlių prospekto ir Eivenių gatvės sankryžoje, ko gero, ne vienas vairuotojas susiduria su problemomis, ypač norintieji išvažiuoti iš Klinikų. Čia vyksta ir viešojo transporto eismas, Sukilėlių prospektu važiuojantys automobiliai dažnai praleisdavo troleibusus, tačiau vis tiek ne visada vairuotojai stodavo, nes jiems yra pagrindinis kelias, tad šiai dienai ši sankryža tikrai nėra saugi", – "Kauno dienai" aiškino Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Jis priminė, kad šioje sankryžoje yra įrengtas skelbimas "Vairuotojau, praleisk troleibusą", tačiau toks ženklas nereglamentuotas. Jis atlieka tik informacinę funkciją, tad vairuotojai neprivalėjo jo paisyti ir praleisti šalutine Eivenių gatve važiuojančio viešojo transporto.

"Šis ženklas tik skatindavo praleisti, bet viskas priklausydavo tik nuo vairuotojų geranoriškumo. Tad įrengus šviesoforą, bus galima saugiai atlikti kairiuosius posūkius ne tik autobusams ar troleibusams, bet ir kitiems eismo dalyviams", – pridūrė specialistas.

Saugiau ir pėstiesiems

P.Keras pabrėžė, kad įrengus šviesoforą, padidės ir pėsčiųjų saugumas. Anot jo, dabar sankryža yra kelio vingyje, todėl matomumas nėra labai geras.

"Kai automobiliai atlieka posūkius, šioje vietoje pėsčiųjų perėjos matomumas taip pat pasidaro labai prastas. Įrengus šviesoforą ir pėstieji galės saugiai kirsti gatvę", – sakė eismo specialistas.

Neatmetama, kad šioje vietoje pėstiesiems skirtas šviesoforas užsidegs tik paspaudus mygtuką. Tačiau visi šviesoforo veikimo sprendimai paaiškės paruošus techninį projektą.

Pagal projektą numatyta, kad Sukilėlių prospekto ir Eivenių gatvės sankryžos šviesoforas kainuos 80 tūkst. eurų. Tikimasi, kad daugiau nei 35,5 tūkst. eurų sumos pavyks pritraukti iš ES struktūrinių fondų. Likusi dalis bus padengta iš Kauno miesto biudžeto.

Padidėjo eismo srautas

P.Keras tikino, kad kitoje Sukilėlių prospekto vietoje, sankryžoje su J.Lukšos-Daumanto gatve, šviesoforo būtinybė atsirado, kai Kauno klinikų Traumų ir skubios pagalbos centras buvo perkeltas į tą dalį ligoninės teritorijos, kuri pasiekiama būtent iš J.Lukšos-Daumanto gatvės.

"Gerokai išaugo automobilių srautas. Ypač rytinio piko metu pastebime šioje sankryžoje susiformavusias spūstis. Net iš pačių Kauno klinikų buvome sulaukę prašymo išspręsti šios sankryžos saugumo klausimą, todėl ir nusprendėme šioje vietoje įrengti šviesoforinę sankryžą", – aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Šiai sankryžai įrengti taip pat tikimasi gauti ES paramą. Projektas įvertintas 72 tūkst. eurų, tikimasi, kad 35,5 tūkst. sumos bus europiniai pinigai, o likusią sumą padengs miestas.

Žalioji banga

P.Keras aiškino, kad visame Sukilėlių prospekte bus siekiama sureguliuoti šviesoforus taip, kad būtų vadinamoji žalioji banga ir sankryžos taptų kuo pralaidesnės. Taip pat bus eismas derinamas ir prie Savanorių prospekto šviesoforų.

"Visi šviesoforai, atsirandantys šiame koridoriuje, turi būti koordinuojami pagal tai, kiek tai įmanoma padaryti dėl skirtingų šviesoforų fazių. Pagal galimybes šviesoforus reguliuosime ir pagal Savanorių prospekto ir Utenos gatvės sankryžos šviesoforus. Pastarojoje sankryžoje automobilių srautas yra labai didelis, tad pirmiausia sklandus eismas yra užtikrinamas Savanorių prospekte ir pagal galimybes derinamos kitos sankryžos. Žinoma, pačiame Sukilėlių prospekte sieksime išlaikyti žaliąją bangą. Gali būti, kad Sukilėlių ir Savanorių prospektų šviesoforai vienu paros metu bus koordinuoti, kitu ne, priklausomai nuo eismo intensyvumo", – aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Pagal sutartis abu šviesoforus Sukilėlių prospekte būtina įrengti per dvylika mėnesių, tačiau P.Keras tikisi, kad pavyks sankryžas sutvarkyti iki 2018 m. vasaros.



NAUJAUSI KOMENTARAI

RTP

RTP portretas
O kaip sankryža Sukilėlių pr. - Lazūnų gatvė? Ten net pažymėtos pėsčiųjų perėjos nėra, todėl automobiliai rieda nesiteikdami praleisti pėsčiųjų ne mažindami greičio įprastu LT miestuose 70 km/val greičiu. Bet jei yra sankryža, tai ir perėja turi būti? Kai atsitiks nelaimė, kas kaltas bus - pėstysis ar vairuotojas?

boo

boo portretas
as tai siulau prie kiekvieno ivaziavimo i kiema irengti reguliuojama sankryza, o is tikro tai matau kad debilas tas keras....

dalius

dalius portretas
Čia dar ne galas tuoj žalias rodykles idiotai nuims tai į dešinę sukant ir prie žalios stovėsim pirma juosta užkišta. Iš antros į kairę suka ir ta užkišta puiku
VISI KOMENTARAI 48

Galerijos

Daugiau straipsnių