- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siauromis Senamiesčio gatvelėmis keliones trumpinantys vairuotojai nuo šių metų rugpjūčio turės apie tai geriau pagalvoti – ties Šv. Gertrūdos, Gimnazijos–Birštono gatvėmis ir Karaliaus Mindaugo prospektu juos pasitiks įdiegta Sumažintos taršos zonos (STZ) sistema. Papildomai kainuos ne įvažiuoti, bet pervažiuoti per Senamiestį tranzitu. Atvykstantys asmeniniais reikalais naujo mokesčio nepajus – į STZ mokestį bus įskaičiuota pirmoji valanda už automobilio parkavimą.
Dauguma trumpino kelią
Kauno senamiestyje Sumažintos taršos zonos diegimas vyko kelerius metus. Pernai sistema testuota, o per pirmus penkis šių metų mėnesius fiksuota nuogąstavimų nepatvirtinusi statistika – didžioji dalis vairuotojų savo kelionėms Senamiestį renkasi kaip tranzitą, kirsdami jį keliui sutrumpinti.
„Per dieną Sumažintos taršos zonoje vidutiniškai fiksavome apie 1,5 tūkst. transporto priemonių. Daugiau kaip pusė jų Senamiestyje užtrukdavo trumpiau nei valandą. Automobiliai, ypač piko metu, paralyžiuoja siauras gatveles. Taip sudaromos spūstys, keliamas triukšmas, didėja oro užterštumas. Su šiomis problemomis labiausiai susiduria vietos gyventojai, čia dirbantys ar besimokantys kauniečiai“, – situaciją konstatavo Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Už įvažiavimą į Sumažintos taršos teritoriją numatytas vienkartinis 2 eurų mokestis – lygiai tiek, kiek šiuo metu kainuoja automobiliui stovėti valandą raudonoje zonoje.
Pirmajame etape STZ apims dalį Senamiesčio. Iš viso vairuotojus pasitiks dešimt transporto priemonių atpažinimo vietų, kurios įrengtos ties A. Jakšto, M. Valančiaus, Kumelių, M. Daukšos, J. Jablonskio, Kurpių, Palangos, L. Zamenhofo gatvėmis, taip pat Karaliaus Mindaugo prospekto prieigose ties Aleksoto gatvele.
Apie Sumažintos taršos zoną primena įrengtos švieslentės su užrašu „Žalias Kaunas“ ir skiriamieji ženklai.
Vienkartinis mokestis
Už įvažiavimą į Sumažintos taršos teritoriją numatytas vienkartinis 2 eurų mokestis – lygiai tiek, kiek šiuo metu kainuoja automobiliui stovėti valandą raudonoje zonoje. Taigi, pavyzdžiui, atvykus į Rotušės aikštę asmeniniais reikalais ar pasivaikščioti, vairuotojas pirmiausia mokės 2 eurų STZ rinkliavą, o pirmoji parkavimo valanda papildomai nebekainuos.
Paprastai tariant, STZ mokestis tolygus parkavimo mokesčiui už pirmąją valandą – nuo įvažiavimo iki išvažiavimo. Senamiesčio teritorijoje užsibuvus ilgiau nei valandą, toliau tereikės susimokėti už likusį stovėjimo laiką.
Atsiskaitymas už rinkliavą bus numatytas portale parkavimas
kaune.lt: susikūrus paskyrą ir priskyrus transporto priemonės valstybinius numerius, sistema automatiškai suformuos mokėtiną sumą. Per septynias kalendorines dienas bus galima susimokėti tiek banko pervedimu, tiek ir fiziškai atvykus į įstaigą Puodžių g. 24. Galimybes patogiai sumokėti STZ rinkliavą ruošia ir populiariausių išmaniųjų programėlių administratoriai.
Kauno miesto taryba pritarė tokiam sprendimui, tad naujovės turėtų įsigalioti nuo rugpjūčio 1 d.
Kauno savivaldybės administracijos nuotr.
Taikys lengvatas, išduos leidimus
Sumažintos taršos zonoje numatytos lengvatos: nekilnojamojo turto objektus turintiems fiziniams ir juridiniams asmenims, grynųjų elektromobilių savininkams, specialiosioms tarnyboms, neįgaliesiems. Asmenys, teritorijoje susiformavę sklypus, gaus tiek leidimų, kiek juose yra suformuota parkavimo vietų.
Didieji Europos miestai centrinėse dalyse jau seniai prioritetą skiria pėstiesiems. To siekiame ir mes.
Naująją sistemą prižiūrės biudžetinė įstaiga „Parkavimas Kaune“. Ji išduos leidimus asmenims, turintiems teisę nemokamai įvažiuoti ir išvažiuoti iš sumažintos taršos teritorijos.
Vairuotojai iki liepos galės registruotis leidimams gauti atvykę į įstaigos biurą (Puodžių g. 24). Nuo liepos 1 d. leidimai bus išduodami ir internetu: parkavimaskaune.lt.
Europietiška praktika
Kauno senamiestyje įrengta Sumažintos taršos zona – jokia naujiena Europoje. Analogiški sprendimai sėkmingai įgyvendinti Belgijos, Prancūzijos, Vokietijos, Italijos, Nyderlandų, Portugalijos, Ispanijos, Švedijos ir Jungtinės Karalystės miestuose.
„Didieji Europos miestai centrinėse dalyse jau seniai prioritetą skiria pėstiesiems. To siekiame ir mes. Kasmet tobuliname susisiekimo infrastruktūrą – tvarkome gatves, plečiame pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą. Iš pagrindų atnaujinome viešąjį transportą. Siekiame sukurti tokias sąlygas, kad kauniečiai savo kelionėms turėtų kuo daugiau alternatyvų.
Suprantame, kad Sumažintos taršos zona sulauks įvairių reakcijų iš vairuotojų. Tęsdami Kauno plėtrą atsižvelgiame ir į jų poreikius – pradėjome vadinamojo Kėdainių tilto statybas tarp Vilijampolės ir Marvelės, kuris padės tolygiau paskirstyti transporto srautus ir leis vairuotojams išvengti važiavimo per Senamiestį ir miesto centrą. Netolimoje ateityje laukia Vilijampolės transporto mazgo rekonstrukcija ties P. Vileišio tiltu“, – pridūrė Kauno mero pavaduotojas Andrius Palionis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno meras kreipėsi į pareigūnus: „Žalgirio“ pergalės turi teikti džiaugsmą, o ne susiskaldymą150
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis kreipėsi į teisėsaugininkus dėl praėjusio penktadienio incidento. ...
-
Kalėdiniai Kauno siurprizai: ir šventinis miestelis, ir susitikimai bei pramogos
Šventinė nuotaika Kaune jau skleidžiasi, Vienybės aikštėje papuošta kalėdinė miesto eglė kviečia susitikti, pabendrauti. Šalia įsikūrė ir smaližius viliojantys kupolai. Čia bus galima susitikti ir su Seneliu Kalėda. Se...
-
Norintiems renovuoti daugiabučius – kvietimas: mažiau biurokratijos, parama papildomoms priemonėms1
Neretai senų daugiabučių gyventojams šaltasis metų sezonas pirmiausia asocijuojasi su išaugusiomis sąskaitomis už šildymą. Atrenovavus pastatą šilumos tiekimo išlaidos gali net kelis kartus sumažėti. ...
-
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina projektą1
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, projektą &bdquo...
-
Ypatinga istorija: tėtis savo trimečiui sūnui padovanojo inkstą5
Kauno klinikose neeilinė sėkmės istorija – trimetis pacientas Matas sulaukė donorinio inksto, organo donoru tapo jo tėtis Edgaras. „Matukas tapo pirmuoju pacientu tiek Kauno klinikose, tiek Lietuvoje, kuriam esant tokio amžiaus inkstas buvo p...
-
Viena Kauno viešojo transporto stotelė pakeitė pavadinimą: kviečia pasinerti į Kalėdas15
Vienybės aikštėje įžiebus pagrindinę Kauno eglę, kauniečiai ir miesto svečiai kviečiami prisijaukinti šventinę nuotaiką. Kalėdinė eglė, mieste iškabintos dekoracijos eglučių alėjos – tik dalis šventinių staig...
-
Kas teršia Botanikos sodą?5
Kauniečiai susirūpino Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sodo tvenkinyje esančia gorilos skulptūra, nuo kurios esą byra putplasčio gabalai, kurių gali priėsti ir gyvūnai. ...
-
LSMU Kauno ligoninė pradeda statyti Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrių48
LSMU Kauno ligoninė gyvena atidarymo ir statybų nuotaikomis. Artimiausiu metu pradės veikti naujas Ortopedijos traumatologijos skyrius. Už jo prasideda naujojo korpuso statybos. Čia įsikurs modernus Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrius. ...
-
J. Šmidtienė kviečia užsukti eglišakių: mielai pasidalintume su miestiečiais9
Kas nesulaukiate miškininkų akcijos, kai šie į miestą prieš Kalėdas atveža daugybę eglišakių, suskubkite jau šiandien į Senamiestį. ...
-
Kodėl stringa atliekų perdirbimas?5
Europos Komisija (EK) prieš Lietuvą pradėjo pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, nes mūsų valstybė nepasiekė Atliekų pagrindų direktyvoje 2020 m. numatyto įsipareigojimo parengti pakartotinai naudoti ir perdirbti 50 proc. popieriaus, metalo, pl...