- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugiau kaip dešimtmetis praleistas prie vairo ir nuvažiuota ne viena dešimtis tūkstančių kilometrų dar neįrodo, kad esi geras vairuotojas ir išmanai Kelių eismo taisykles. Tokia išvada peršasi po to, kai teko dėl eksperimento išlaikyti B kategorijos egzaminą.
Baiminasi teorijos
Automobilių skelbimo portalo Autoplius.lt atliktos apklausos duomenimis, beveik 62 proc. apklaustų vairuotojų nežino, ar išlaikytų KET teorijos testą. Tik šiek tiek mažiau nei trečdalis vairuotojų tvirtino, kad jų teorijos žinios geros, tačiau likę 7 proc. vairuotojų mano, kad teorijos testo tikrai neišlaikytų.
"Tokie rezultatai mūsų visai nenustebino, nes apklausę daugiau kaip 1 tūkst. respondentų, sužinojome, kad beveik 12 proc. vairuotojų paskutinį kartą Kelių eismo taisyklių teorijos testą sprendė prieš 6–10 metų, bet buvo ir tokių vairuotojų, kurie paskutinį kartą KET testą sprendė daugiau nei prieš dešimtmetį", – pasakoja portalo plėtros vadovas Matas Buzelis. Penktadalis apklausos dalyvių tikino KET žinias tikrinantys reguliariai, o net apie 80 proc. vairuotojų į šį klausimą atsakė neigiamai. "Tai nereiškia, kad jų dalyvavimas eisme kelia pavojų. Vairavimas realiomis sąlygomis automatiškai yra lyg Kelių eismo taisyklių sekimas ir mokymasis", – teigia M.Buzelis.
Būtent tai didžiajai apklausos dalyvių daugumai priklausau ir aš. Egzaminus vairuotojo pažymėjimui gauti laikiau prieš dvylika metų. Teorijos egzaminą tąsyk pavyko išlaikyti iš pirmo karto, o teigiamą praktinio vairavimo egzamino vertinimą gavau tik antrą kartą laikydamas šią egzamino dalį. Po dvylikos metų realių vairavimo pamokų Lietuvos ir užsienio keliuose laikau save neblogu vairuotoju, kai yra tam tikros situacijos, pro uždarus automobilio langus gebančiu ironiškai žvilgtelėti į kelyje suklydusį kolegą ir mesteleti pamokomąjį žodį ar jų porą tiems, kurie, mano manymu, kelyje veikia kažką, bet nevairuoja. Sakyčiau esu tipinis mūsų šalies vairuotojas, todėl ir nusprendžiau pasitikrinti, ar specialiai nesiruošęs egzaminui B kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti, jį išlaikyčiau.
Pirmas žingsnis
Kai "Regitros" atstovai sutiko leisti atlikti šį eksperimentą, ėmiau baimintis, ar nesėkmės atveju neprarasiu taip branginamo vairuotojo pažymėjimo. Kai vairuotojus egzminuojančios institucijos atstovai patikino, kad, nepaisant egzmino rezultato, vis tiek būsiu visateisis B kategorijos vairuotojas, šiek tiek ramiau atsikvėpiau, tačiau priartėjus išbandymo dienai jaudulio netrūko. Norėjosi griebti naujausio leidimo KET knygelę ir bent keletą kartų ją perversti, tačiau, kad viskas vyktų kuo sąžininigiau, šios idėjos atsisakiau. Vis dėlto tenka sutikti su "Regitros" Egzaminų metodikos skyriaus vyriausiuoju specialistu Algimantu Tarabilda, kad net ir neperžvelgęs naujausių KET nebuvau eilinis vairuotojas, nes apie visas eismo naujoves turiu pranešti skaitytojams, tačiau tai tik viena detalė, skirianti mane nuo kitų Lietuvos vairuotojų.
Taigi grįžtame į teorijos klasę, kur manęs laukia 26 numeriu pažymėtas kompiuteris. Egzaminuotojui supažindinus su pagrindinėmis teorijos egzamino taisyklėmis, spaudžiu "Pradėti testą". Prieš akis – 30 klausimų ir pusvalandis jiems įveikti. Labiausiai nenorėjau sulaukti klausimų apie ženklų statymo atstumus, skambančių maždaug taip: "Kokiu atstumu iki automobilio ne gyvenvietėje turi būti pastatytas avarinio sustojimo ženklas?" arba "Kokiu atstumu iki geležinkelio statomas ženklas "Geležinkelio pervaža"?". Niekuomet nelaikiau savęs kelininku, kad žinočiau, kas kiek metrų reikia tuos ženklus smaigstyti, o avarinį trikampį statydavau tokiu atstumu, kad nepavargčiau iki jo eiti. Atrodo, kad mano norus testus skirstantis kompiuteris išgirdo, ir man teko tik vienas tokio pobūdžio klausimas, į kurį pavyko atsakyti sėkmingai.
Prisimindamas teorijos egzaminą prieš dvylika metų ir laikytą šįsyk, galiu pasakyti, kad mintinai iškalta visa KET knygelė jo išlaikyti nepadės. Ne vienas klausimas buvo pagrįstas kelių KET punktų samplaika arba buvo tikrinamas ne tikslus KET punkto žinojimas, o egzaminuojamojo supratimas, kaip elgtis eisme, kad nebūtų sukelta avarinė situacija. Kaip ir prieš tuziną metų, svarbiausias patarimas sprendžiant teorijos egzaminą – įdėmiai įsigilinti į klausimo formuluotę.
Sėkmė per plauką
Teorijos egzamino salėje sugaišau apie 10 minučių, o pasirinkęs, mano galva, teisingą 30 klausimo atsakymą, drebančiu smiliumi spustelėjau "Baigti testą". Kompiuterio ekrane žybteli sėkmingą tarpinį finišą kelyje vairuotojo pažymėjimo link skelbiantis užrašas "Egzminas išlaikytas". Tiesa, tetrūko vos vienos klaidelės ir žalią spalvą ekrane būtų pakeitusi raudona – "Egzaminas neišlaikytas". Spręsdamas testą padariau maksimaliai leistiną klaidų skaičių – šešias. Čia pat pasitikrinu ir atsakymus. Kadangi teorijos egzamino testai laikomi paslaptyje, atskleisti klausimų ir atsakymų negaliu, tačiau pasakysiu tik tiek, kad suklydau lenkdamas sankryžoje, 2-ejų metų vaiką automobilyje pasodinau ne ten, kur reikia, standžia vilktimi automobilį vilkau per greitai ir lenkiau ten, kur to daryti negalima, o esant vienai situacijai norėjau būti per daug atsargus, nors to ir nereikėjo.
"Kauno dieną" "Regitros" atstovė Aurelija Juodytė informavo, kad populiariausios B kategorijos teorijos egzaminą Lietuvoje iš pirmo karto išlaiko 55 proc. būsimųjų vairuotojų. "Kauniečiams geriau nei visoje Lietuvoje sekasi laikyti teorijos egzaminą – šio egzamino (skaičiuojant visas kategorijas) išlaikymo rodiklis Kaune viršija 55 proc., o visoje Lietuvoje jis nesiekia 52 proc.", – tvirtina A.Juodytė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Skandalo per čiuožimo čempionatą kulminacija: moteris paneigė savo žodžius18
Prieš metus Kaune vyko Europos dailiojo čiuožimo čempionatas. Jame įsiplieskė konfliktas tarp savanorės, žurnalisto ir Lietuvos čiuožimo federacijos prezidento. Renginyje dirbusi Kaja Elena Brilė šeštadienio vakarą paneig...
-
Laisvės gynėjų dienos minėjimo renginiai Kaune11
Sekmadienį ir pirmadienį Kaune vyks 34-osioms Sausio 13-iosios metinėms skirti renginiai. ...
-
Atmintyje gyvi sausio įvykiai8
Renginyje „Prisiminimai gyvi – 1991 m. sausio 13-oji“ – kovotojų, laisvės gynėjų pasakojimai ir paroda, skirta šiems įvykiams atminti. ...
-
Sąjungos aikštėje atsiras daugiau gyvybės42
Vilijampolėje ilgus metus apleista Sąjungos aikštė šiemet turėtų sulaukti pokyčių. Darbus planuojama pradėti vasarą. Po rekonstrukcijos aikštė turėtų pasikeisti neatpažįstamai. ...
-
Panemunės šilas pildosi išskirtiniais rankų darbo suoliukais10
Panemunės šile daugėja unikalių rankų darbo suoliukų. Drožti dirbiniai papildė prieš kurį laiką pradėtą pildyti įvairių gyvūnų kolekciją, tad prisėsti šalia bus galima ne tik ties unguriais, ilgus sparnus išskleista...
-
Legendinio „Olimpo“ jubiliejus: nuotaikos – dvejopos
„Mūsų klube įkurtame muziejuje būtų galima susipažinti ne vien su turtinga varžybų trofėjų kolekcija, bet susitikti ir su juos iškovojusiais atletais“, – sakė vienas kultūrizmo klubo „Olimpas“ steigėjų doc. dr...
-
Eiguliuose bus daugiau spalvų: tikslas – pagyvinti aplinką7
Gatvės meno kolekcija Kaune plečiasi. Eiguliuose ant buvusios elektros pastotės atsirado naujas ir ypač spalvotas piešinys. Neabejojama, kad jis taps rajono puošmena, kuri spalvų suteiks visais metų laikais. ...
-
Talkino nusikaltėliams ar sulaukė pareigūnų keršto?47
Rugsėjį kriminalinių knygų autorius Dailius Dargis pasimatavo jo aprašomų herojų batus. Sulaikymas, kratos, įtarimai, suėmimas, skambūs kaltinimai – tai tapo jo asmeninio gyvenimo dalimi. ...
-
Operos solistės ilgaamžiškumo paslaptis – meilė gyvenimui ir sutiktiems žmonėms1
Raudona skarelė, raudonos kruopščiai padažytos lūpos. Ant galvos – koketiškai pakreipta skrybėlaitė. „Ji amžinatilsį mano vyro“, – šypsosi ilgametė Kauno valstybinio muzikinio teatro (KVMT) solistė Bernard...
-
Kauno klinikos ruošėsi pacientų antplūdžiui: ar susitvarkė su krūviu?4
Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) ligoninė Kauno klinikos ruošėsi didesniam pacientų srautui sausio 8–9 dienomis. Perkeliant LSMU Kauno ligoninės Ortopedijos ir traumatologijos skyrių, šiomis dienomis skubią pagalb...