Eksperimentas: vairavimo egzaminas po dešimties metų praktikos

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Daugiau kaip dešimtmetis praleistas prie vairo ir nuvažiuota ne viena dešimtis tūkstančių kilometrų dar neįrodo, kad esi geras vairuotojas ir išmanai Kelių eismo taisykles. Tokia išvada peršasi po to, kai teko dėl eksperimento išlaikyti B kategorijos egzaminą.

Baiminasi teorijos

Automobilių skelbimo portalo Autoplius.lt atliktos apklausos duomenimis, beveik 62 proc. apklaustų vairuotojų nežino, ar išlaikytų KET teorijos testą. Tik šiek tiek mažiau nei trečdalis vairuotojų tvirtino, kad jų teorijos žinios geros, tačiau likę 7 proc. vairuotojų mano, kad teorijos testo tikrai neišlaikytų.

"Tokie rezultatai mūsų visai nenustebino, nes apklausę daugiau kaip 1 tūkst. respondentų, sužinojome, kad beveik 12 proc. vairuotojų paskutinį kartą Kelių eismo taisyklių teorijos testą sprendė prieš 6–10 metų, bet buvo ir tokių vairuotojų, kurie paskutinį kartą KET testą sprendė daugiau nei prieš dešimtmetį", – pasakoja portalo plėtros vadovas Matas Buzelis. Penktadalis apklausos dalyvių tikino KET žinias tikrinantys reguliariai, o net apie 80 proc. vairuotojų į šį klausimą atsakė neigiamai. "Tai nereiškia, kad jų dalyvavimas eisme kelia pavojų. Vairavimas realiomis sąlygomis automatiškai yra lyg Kelių eismo taisyklių sekimas ir mokymasis", – teigia M.Buzelis.

Būtent tai didžiajai apklausos dalyvių daugumai priklausau ir aš. Egzaminus vairuotojo pažymėjimui gauti laikiau prieš dvylika metų. Teorijos egzaminą tąsyk pavyko išlaikyti iš pirmo karto, o teigiamą praktinio vairavimo egzamino vertinimą gavau tik antrą kartą laikydamas šią egzamino dalį. Po dvylikos metų realių vairavimo pamokų Lietuvos ir užsienio keliuose laikau save neblogu vairuotoju, kai yra tam tikros situacijos, pro uždarus automobilio langus gebančiu ironiškai žvilgtelėti į kelyje suklydusį kolegą ir mesteleti pamokomąjį žodį ar jų porą tiems, kurie, mano manymu, kelyje veikia kažką, bet nevairuoja. Sakyčiau esu tipinis mūsų šalies vairuotojas, todėl ir nusprendžiau pasitikrinti, ar specialiai nesiruošęs egzaminui B kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti, jį išlaikyčiau.

Pirmas žingsnis

Kai "Regitros" atstovai sutiko leisti atlikti šį eksperimentą, ėmiau baimintis, ar nesėkmės atveju neprarasiu taip branginamo vairuotojo pažymėjimo. Kai vairuotojus egzminuojančios institucijos atstovai patikino, kad, nepaisant egzmino rezultato, vis tiek būsiu visateisis B kategorijos vairuotojas, šiek tiek ramiau atsikvėpiau, tačiau priartėjus išbandymo dienai jaudulio netrūko. Norėjosi griebti naujausio leidimo KET knygelę ir bent keletą kartų ją perversti, tačiau, kad viskas vyktų kuo sąžininigiau, šios idėjos atsisakiau. Vis dėlto tenka sutikti su "Regitros" Egzaminų metodikos skyriaus vyriausiuoju specialistu Algimantu Tarabilda, kad net ir neperžvelgęs naujausių KET nebuvau eilinis vairuotojas, nes apie visas eismo naujoves turiu pranešti skaitytojams, tačiau tai tik viena detalė, skirianti mane nuo kitų Lietuvos vairuotojų.

Taigi grįžtame į teorijos klasę, kur manęs laukia 26 numeriu pažymėtas kompiuteris. Egzaminuotojui supažindinus su pagrindinėmis teorijos egzamino taisyklėmis, spaudžiu "Pradėti testą". Prieš akis – 30 klausimų ir pusvalandis jiems įveikti. Labiausiai nenorėjau sulaukti klausimų apie ženklų statymo atstumus, skambančių maždaug taip: "Kokiu atstumu iki automobilio ne gyvenvietėje turi būti pastatytas avarinio sustojimo ženklas?" arba "Kokiu atstumu iki geležinkelio statomas ženklas "Geležinkelio pervaža"?". Niekuomet nelaikiau savęs kelininku, kad žinočiau, kas kiek metrų reikia tuos ženklus smaigstyti, o avarinį trikampį statydavau tokiu atstumu, kad nepavargčiau iki jo eiti. Atrodo, kad mano norus testus skirstantis kompiuteris išgirdo, ir man teko tik vienas tokio pobūdžio klausimas, į kurį pavyko atsakyti sėkmingai.

Prisimindamas teorijos egzaminą prieš dvylika metų ir laikytą šįsyk, galiu pasakyti, kad mintinai iškalta visa KET knygelė jo išlaikyti nepadės. Ne vienas klausimas buvo pagrįstas kelių KET punktų samplaika arba buvo tikrinamas ne tikslus KET punkto žinojimas, o egzaminuojamojo supratimas, kaip elgtis eisme, kad nebūtų sukelta avarinė situacija. Kaip ir prieš tuziną metų, svarbiausias patarimas sprendžiant teorijos egzaminą – įdėmiai įsigilinti į klausimo formuluotę.

Sėkmė per plauką

Teorijos egzamino salėje sugaišau apie 10 minučių, o pasirinkęs, mano galva, teisingą 30 klausimo atsakymą, drebančiu smiliumi spustelėjau "Baigti testą". Kompiuterio ekrane žybteli sėkmingą tarpinį finišą kelyje vairuotojo pažymėjimo link skelbiantis užrašas "Egzminas išlaikytas". Tiesa, tetrūko vos vienos klaidelės ir žalią spalvą ekrane būtų pakeitusi raudona – "Egzaminas neišlaikytas". Spręsdamas testą padariau maksimaliai leistiną klaidų skaičių – šešias. Čia pat pasitikrinu ir atsakymus. Kadangi teorijos egzamino testai laikomi paslaptyje, atskleisti klausimų ir atsakymų negaliu, tačiau pasakysiu tik tiek, kad suklydau lenkdamas sankryžoje, 2-ejų metų vaiką automobilyje pasodinau ne ten, kur reikia, standžia vilktimi automobilį vilkau per greitai ir lenkiau ten, kur to daryti negalima, o esant vienai situacijai norėjau būti per daug atsargus, nors to ir nereikėjo.

"Kauno dieną" "Regitros" atstovė Aurelija Juodytė informavo, kad populiariausios B kategorijos teorijos egzaminą Lietuvoje iš pirmo karto išlaiko 55 proc. būsimųjų vairuotojų. "Kauniečiams geriau nei visoje Lietuvoje sekasi laikyti teorijos egzaminą – šio egzamino (skaičiuojant visas kategorijas) išlaikymo rodiklis Kaune viršija 55 proc., o visoje Lietuvoje jis nesiekia 52 proc.", – tvirtina A.Juodytė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Charlesedicy

Charlesedicy portretas
wh0cd225605 [url=http://buyneurontin25.gdn/]buy neurontin online[/url] [url=http://retina-9.top/]tretinoin 0.1 cream[/url] [url=http://buyaugmentin8.top/]buy augmentin[/url] [url=http://buyamitriptyline250.top/]amitriptyline[/url] [url=http://lasix2.top/]lasix[/url] [url=http://buylevitra17.top/]price levitra[/url] [url=http://buylisinopril2013.top/]zestril[/url] [url=http://triamterene3.top/]triamterene brand name[/url]

vytasb

vytasb portretas
Teorija visada skiriasi nuo praktikos,ir kuo ilgiau vazineji,tuo sunkiau jos prisilaikyti.Vairuoju jau 50 metu,is ju 20 amerikoje.Egzaminus cia islaikiau is pirmo karto,visai nemokedamas kalbos.Eismo taisykles paprastos,zenklu apie 15 ir pilnai uztenka,jokiu techniniu apziuru,isskyrus ismetamu duju patikrinimo kas du metai,ir tai nemokamai,uztrunka mazdaug 10 minuciu,ir del to avariju tikrai ne daugiau,negu Lietuvoje.

Kauniete

Kauniete portretas
Tragedija sitoje sferoje.....ne nuostabu kodel neislaiko teorijos...ir niekas nepasidomi sia idomia tema!
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių