XVII fotomeno festivalis „Kaunas Photo“ kviečia kurti iš namų

  • Teksto dydis:

Grįžtant karantinui, XVII fotomeno festivalis "Kaunas Photo" kviečia kurti iš namų: susiburti virtualiai ir dalyvauti bendroje kūrybinėje iniciatyvoje – paversti savo kambarį didžiuliu fotoaparatu – "camera obscura".

"Camera obscura" (iš lot. – tamsus kambarys) – tai dėžutė arba visiškai tamsus kambarys su nedidele anga, pro kurią iš išorės skverbiasi šviesa, o priešingoje angos dalyje projektuojasi apverstas išorinės scenos vaizdas. Šis optinis įrenginys nuo senų laikų buvo naudojamas saulės užtemimams stebėti nepakenkiant regėjimui, kaip pagalba dailininkams ieškant tikresnio ir dvimačio pasaulio vaizdavimo, pasitarnavo išrandant teleskopą ir suteikė pagrindą tam, ką šiandien žinome kaip fotografiją.

Naudodamas "camera obscura" principą ir šviesai jautrias medžiagas prancūzų išradėjas Nicéphore Niépce 1826–1827 m. pro šeimos namo langą padarė patvarų, iki mūsų dienų išlikusį atvaizdą – pirmąją pasaulyje išlikusią fotografiją. Taigi, turėdami tik mažą angą ir šiek tiek šviesos, turime pagrindą visai fotografijai, įskaitant ir išmaniųjų telefonų kameras.

"Camera obscura" principą menininkai naudoja iki šiol. Šiuo būdu sukurtų darbų galima rasti ir festivalyje "Kaunas Photo". 2009 m. festivalio socialinės-dokumentinės akcijos "Savanoriai" metu iš Kauno kilęs ir Portlande gyvenantis Darius Kuzmickas sukūrė fotografijų seriją "Camera obscura. Savanoriai". Tai buvo pirmoji festivalio meninė rezidencija.

Šiųmetėje programoje "Periferinės vizijos" festivalis rodo brazilų fotomenininko Bruno Alencastro fotografijų seriją "obs-cu-ra".

Fotografas Brunas Alencastras fotografinę esė "obs-cu-ra" sukūrė norėdamas dokumentuoti ir vaizdais nupasakoti tai, ką išgyvename 2020-aisiais. Priverstinio kūrybinio laisvalaikio metu menininkas mąstė, ką galėtų išvystyti vizualinio darbo pavidalu, negalėdamas išeiti į gatvę pandemijos akivaizdoje. Bežiūrint į savo buto sienas Rio de Žaneiro Kopakabanos kaimynystėje B.Alencastrui kilo idėja – "camera obscura".

Pasak fotomenininko, šio prietaiso koncepcija yra itin simboliškas ir reprezentatyvus būdas nupasakoti tai, kas šiuo metu vyksta visame pasaulyje – viskas tiesiog apvirtę aukštyn kojomis, o langas – visoje meno istorijoje pasikartojantis motyvas – "COVID-19" pandemijos metu tampa vieta, kuri reiškia ribą ir bedugnę tarp išorinio ir vidinio pasaulio, tarp laisvės ir įkalinimo.

Pristatęs fotografinę esė "obs-cu-ra" XVII fotomeno festivalio "Kaunas Photo" konkursui "Kaunas Photo Star" B.Alencastras pateko į finalininkų dešimtuką, o jo projektas sulaukė susidomėjimo visame pasaulyje – šiuo metu jame dalyvauja 84 fotografai iš 21 šalies.

Nauja festivalio "Kaunas Photo" iniciatyva – prie šios idėjos ir kūrybiškai įamžinti keistus bei unikalius 2020-uosius gali kiekvienas.

Organizatoriai lauks dalyvių sukurtų fotografijų lapkričio pabaigoje. Fotografijas siųsti asmenine žinute festivaliui "Kaunas Photo" feisbuke ne vėliau kaip iki lapkričio 30 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

AČIŪ

AČIŪ portretas
AČIŪ KAUNO ŽELDINIAMS,TALPINANTIEMS FOTO KALNIEČIŲ PARKE.

saulėtasis Lapkričio paplūdimys

saulėtasis Lapkričio paplūdimys portretas
pats laikas fotografijai kai tamsu, apsiniaukę ir lyja
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių