Kauno teatras rengiasi scenos legendos sugrįžimui

  • Teksto dydis:

Nacionalinis Kauno dramos teatras (NKDT) tariasi dar dėl vieno legendinio režisieriaus Roberto Wilsono spektaklio.

Kūrybinė bičiulystė

Praėjusią savaitę NKDT generalinis direktorius Egidijus Stancikas ir teatro meno vadovas Edgaras Klivis lankėsi Pirėjaus dramos teatre (Graikija), kuriame žiūrėjo režisieriaus R. Wilsono premjerą „Trys aukštos moterys“ pagal Edwardo Albee pjesę. Išvyką vainikavo susitikimas su spektaklio prodiuseriu Fanisu Synadinosu ir kūrybine komanda.

Idėja NKDT įgyvendinti naują avangardinio teatro kūrėjo pastatymą kilo netrukus po spektaklio „Dorianas“ premjeros, įvertinus technines galimybes ir maestro sukurto spektaklio populiarumą.

Statant vienos dalies spektaklį Oscaro Wilde’o gyvenimo ir kūrybos motyvais, kurio premjera NKDT įvyko 2022 m. spalį, R. Wilsonas buvo ir režisierius, ir scenografas, ir šviesų dailininkas. Tąkart Kauno teatro partneris buvo Vokietijos „D’haus“ teatras iš Diuseldorfo – spektaklis tapo vienu svarbiausių įvykių Europos kultūros sostine buvusiame Kaune. Teatro kritikai negailėjo komplimentų tiek kūrėjams, tiek su nauju iššūkiu susidorojusiam NKDT – vienas iš dviejų spektaklyje vaidinusių aktorių – Mantas Zemleckas – išrinktas Metų aktoriumi ir apdovanotas Auksiniu scenos kryžiumi.

Teatro generalinis direktorius nuosekliai palaikė ryšius su Europoje ir JAV sėkmingai kūrybos projektus rengiančiu R. Wilsonu, tad sulaukė pasiūlymo stebėti spektaklio pastatymą Graikijoje.

Spektaklis, kurio premjera Pirėjaus teatre įvyko pernai lapkritį, bus rodomas iki šių metų gruodžio. Pirmajame R. Wilsono pastatyme pagal amerikiečių dramaturgo E. Albee pjesę vaidina garsios Graikijos aktorės Reni Pittaki, Karofillia Karabeti ir Loukia Michalopoulou. Kostiumų dizainą kūrė TBD, muzikos autorius – Thodoris Economou.

Kolegos: (iš kairės) E. Stancikas, F. Synadinos ir E. Klivis kauniečių vizito Graikijoje metu. / G. Jovaišos nuotr.

Perspektyva – 2025-ieji

Pasak teatro generalinio direktoriaus E. Stanciko, su prodiuseriu F. Synadinosu aptartos spektaklio teisės, kostiumų, scenografijos, programų įsigijimo klausimai, apsvarstyti įgyvendinimo terminai, sąlygos ir aptarnaujančio personalo komandiruotės.

Šis spektaklis su lietuvių aktoriais (vaidina trys moterys ir du vyrai) Kauno teatro repertuare galėtų atsidurti 2025 m.

„Labai tikiu, kad laukia dar viena koprodukcija su R. Wilsonu. Jis pirmą kartą per savo karjerą dirbo su privačiu prodiuseriu. Tokia pat pirmojo karto patirtis laukia ir mūsų teatro. F. Synadinosas yra sukaupęs unikalią tarptautinių kino ir teatro projektų prodiusavimo patirtį, tad tai garantuoja, kad NKDT scenoje gims kokybiškas, aukščiausią R. Wilsono meninę raišką perteikiantis spektaklis“, – sakė Kauno teatro vadovas.

Gyvenimo drama

Teatro meno vadovas Edgaras Klivis pabrėžė kūrinio reikšmę kūrybos programai. „Pradėtos derybos dėl „Trijų aukštų moterų“ leidžia tikėtis, kad pjesė bus sėkmingai adaptuota NKDT ir sudarys dar vieną galimybę Kauno ir Lietuvos žiūrovams patirti unikalią R. Wilsono estetiką, režisūros mintį“, – sako jis.

Tai garantuoja, kad NKDT scenoje gims kokybiškas, aukščiausią R. Wilsono meninę raišką perteikiantis spektaklis.

Spektaklio vertę didina puiki E. Albee dramaturgija. Pjesė pirmą kartą pastatyta 1991 m. Vienoje. Jos herojės – trys skirtingoms kartoms atstovaujančios moterys: viena perkopusi 90-ies metų slenkstį, kita – eina šeštąją dešimtį, trečiai – per 20, jos neturi vardų. Vyriausiosios A charakteriui rašytojas paskolino savo motinos bruožų.

Pirmajame veiksme B globoja A, o C yra jos advokatė. Antrajame veiksme jos tampa ankstesnių A gyvenimo laikotarpių personifikacijomis. Senjorė apmąsto savo praeitį – gėdingas, malonias, optimizmu trykštančias ir tragizmo kupinas akimirkas. Ji gailisi dėl vyro romanų ir mirties, sūnaus gėjaus atstūmimo.

Pjesė turi autobiografinių rašytojo bruožų: konservatyvioje šeimoje Naujojoje Anglijoje augęs E. Abee dėl savo homoseksualumo nejautė šeimos palaikymo, todėl būdamas aštuoniolikos paliko namus.

Pasakojimas: pripažinimo sulaukusioje E. Albee pjesėje trys aktorės įkūnija skirtingus amžiaus laikotarpius išgyvenančią moterį. / Pirėjaus teatro archyvo nuotr.

Raiškos laisvė

Pjesė pelnė daugybę apdovanojimų, tarp jų – ir Pulitzerio premiją už dramaturgiją. 2018 m. įvyko spektaklio premjera Brodvėjuje – spektaklyje suvaidinusi Glenda Jackson buvo įvertinta „Tony“ apdovanojimu už geriausią moters vaidmenį, Laurie Metcalf išrinkta geriausia antrojo plano vaidmens atlikėja.

„Šįkart R. Wilsonas lieka stebėtinai ištikimas dramos tekstui, todėl kūrinys yra režisieriaus ir dramaturgo, kaip lygiaverčių partnerių, susitikimas“, – apie pastatymą Pirėjaus teatre sako E. Klivis.

Be to, spektaklis Graikijoje išsiskiria neeiliniais vaidybos darbais. „Formalistinė režisieriaus estetika palieka palyginti daug laisvės aktorinei, vokalo raiškai, todėl tai galimybė ir Lietuvos aktoriams sukurti unikalius vaidmenis“, – projekto sėkme neabejoja teatro meno vadovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

koks teatras

koks teatras portretas
Ten gėjų klubas.

paskutinis skambutis

paskutinis  skambutis portretas
Galų gale... kada sugrįš normalūs , suprantami .... sugebantys įsijausti ir pergyventi kartu su aktoriais spektakliai ? o ne visa šita psichodelinė ir ,,aukštų pasąmonės klodų nagrinėjimo '' parodija ?

stancikui

stancikui portretas
uznieztejo kake-make
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių