- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žaidybinimas (angl. gamification) – viena moderniausių priemonių, galinčių padėti išspręsti daugumą šiuolaikinės organizacijos problemų ir tapti patrauklia esamiems ir būsimiems darbuotojams.
Todėl tai sparčiai populiarėjantis įrankis, išsikovojantis vis tvirtesnes pozicijas ir žmonių išteklių valdyme. Kuo jis ypatingas ir naudingas organizacijos veikimui?
Žaidybinimas apjungia žaidimo elementus, dizainą, virtualią erdvę ir taisykles, skirtas darbuotojų motyvavimo, įsitraukimo ir lojalumo skatinimui. Tai būdas, kuomet žaidimo taisyklės perkeliamos į darbo aplinką ir procesus.
Kadangi žaidimų populiarumas pasaulyje tik spartėja, žaidybinimas taip pat sulaukia vis daugiau dėmesio įmonių veiklose. Kauno technologijos universiteto (KTU) Ekonomikos ir verslo fakulteto (EVF) docentė Lina Girdauskienė išskiria penkias priežastis, kodėl šioje srityje žaidimo taisyklės gali atnešti nemenką naudą organizacijos veikimui.
Objektyvesnės ir pigesnės darbuotojų atrankos
Žaidybinimo metu kandidatai turi galimybę virtualiai susipažinti su būsimos darbovietės aplinka, kultūra, rutina, kolegomis ir vadovu.Tokia galimybė ne tik sutaupo laiko, bet ir leidžia būsimiems darbuotojams geriau įsivertinti, ar pasirinkta organizacija jiems yra patraukli.
Šis įrankis naudingas ir atrankų specialistams, nes kandidatai žaidimo metu parodo, kaip jie elgtųsi, kokius sprendimus priimtų vienose ar kitose situacijose. Taikant žaidybinimą nėra vertinama interviu pateikta informacija, mat ją gana sunku greitai patikrinti.
Skaičiuojama, kad įdomus žaidimas įsitraukti į jį paskatina iki 80 proc. darbuotojų.
Žinoma, sukurti gerą žaidimą nėra pigu. Visgi tai ne sprintas, o maratonas, todėl ilgalaikėje perspektyvoje žaidybinimas sutaupo atrankų specialistų laiką ir padeda sumažinti netinkamų samdymų skaičių.
Paverčia mokymosi procesą įdomesniu ir efektyvesniu
Kompetencijų ugdymas ir mokymasis žaidimo metu tampa patrauklus ir interaktyvus. Čia gali būti pasitelkiami įvairūs virtualios realybės (VR) įrankiai ir priemonės. Žaidybinimas leidžia mokytis darbuotojams darbo metu, neišvykstant iš savo darbo vietos. Tai ypač aktualu globalioms, tarptautinėms ir virtualioms organizacijoms, nes prisijungti, dalyvauti ir mokytis žaidime gali visi, nepriklausomai nuo geografinės lokacijos. Skaičiuojama, kad taikant žaidybinimą žinių lygis padidėja net 30 proc.
Skatina bendradarbiavimą ir komandinį darbą
Žaidybinimas skatina komandiškumą, bendrą sprendimų priėmimą ir nuolatinį bendradarbiavimą. Jeigu realioje aplinkoje bendradarbiavimo galima išvengti, tai žaidime darbuotojas gali laimėti ar įgyti taškų tik tuomet, kai užduotis atlieka kartu su kolegomis.
Lina Girdauskienė/KTU nuotr.
Didina produktyvumą ir suteikia grįžtamąjį ryšį
Nors vienas iš žaidybinimo tikslų yra bendradarbiavimo ir komandiškumo ugdymas, tai gali paskatinti ir konkurenciją tarp darbuotojų, siekiančių geresnių asmeninių rezultatų. Žaidimo metu darbuotojas iš karto gauna įvertimą už priimtus sprendimus, tad žino, kas buvo atlikta tinkamai, o kur buvo padarytos klaidos. Skaičiuojama, kad dėl žaidybinimo produktyvumas vidutiniškai padidėja 12 proc.
Didina motyvaciją ir skatina įsitraukti
Asmeninių ir komandos tikslų siekimas, rungtyniavimas, bet tuo pačiu ir bendradarbiavimas, pripažinimas ir smagios užduotys darbo procesus gali paversti įdomesniais ir sumažinti rutiną. Darbuotojai, dalyvaudami žaidime, tampa aktyvesniais ir daugiau įsitraukia į organizacijos veiklą, nes užduotys gali būti labai įvairios – nuo efektyvumo didinimo, klaidų mažinimo, rūpinimosi organizacijos aplinka iki įsitraukimo į visuomeninį gyvenimą ar sveikos gyvensenos skatinimo. Skaičiuojama, kad įdomus žaidimas įsitraukti į jį paskatina iki 80 proc. darbuotojų.
Žinoma, žaidybinimas tikrai ne panacėja ir nėra tinkamas visoms organizacijoms. Tačiau tai dar viena priemonė, leidžianti žmonių išteklių specialistams pasirūpinti darbuotojų gerove.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
JAV vyriausybė sieks, kad „Google“ parduotų naršyklę „Chrome“
JAV vyriausybė teisėjo paprašė nurodyti suskaidyti interneto milžinę „Google“ parduodant jos plačiai naudojamą naršyklę „Chrome“. ...
-
Bažnyčioje – naujovė: žmonės išpažintį gali atlikti pačiam Jėzui10
Naujųjų technologijų pažanga nenustoja stebinti. Vienos bažnyčios lankytojai gali tiesiogiai pasikalbėti su Jėzumi arba tiksliau – jo dirbtinio intelekto (DI) versija. ...
-
„SpaceX“ nepavyko „pagauti“ savo raketos greitintuvo
„SpaceX“ antradienį surengė dar vieną savo raketos „Starship“ bandomąjį skrydį, o stebėti pakilimą prie Elono Musko prisijungė išrinktasis JAV prezidentas Donaldas Trumpas, kas iliustruoja vis stiprėjantį jųdviejų be...
-
Paviešino, kaip atrodė sukčių ataka: užkibo ir savo duomenis išsiuntė daugiau nei pusė žmonių9
„Vilnius Tech“ mokslininkai atliko labai įdomų eksperimentą. Beveik 900-imtams ugdymo įstaigų išsiuntė specialiai sukurtą, įtarimų turintį sukelti elektroninį laišką su nuoroda ir suskaičiavo, kiek gavėjų jį atidarė. ...
-
Aukcione už 4,7 mln. eurų parduoti dinozauro griaučiai
Paryžiuje aukcione už 4,7 mln. eurų sumą parduoti 20,5 metro ilgio apatozauro vardu Vulkanas griaučiai – tai viena iš didžiausių už išnykusio roplio skeletą Prancūzijoje sumokėta suma, pranešė aukcionai „Collin du B...
-
„Meta“ skyrė 798 mln. eurų baudą už antimonopolinių taisyklių pažeidimą
Europos Komisija (EK) interneto milžinei „Meta“ ketvirtadienį skyrė 798 mln. eurų baudą už tai, kad ji pažeidė antimonopolines taisykles, suteikdama „Facebook“ naudotojams automatinę prieigą prie socialinio tinklo klasifikuot...
-
Ambicingas Graikijos „išmanusis miestas“ prie jūros įgauna pavidalą3
Virš raibuliuojančios Atėnų pakrantės juda statybiniai kranai: jie stato 50 aukštų prabangų dangoraižį, kuris taps būsimo Graikijos „išmaniojo miesto“ puošmena, iš aukštumų apžvelgiančia Sarono ...
-
Prancūzų žiniasklaidos priemonės kelia bylą socialiniam tinklui „X“
Keli įtakingi prancūzų laikraščiai antradienį paskelbė keliantys bylą socialiniam tinklui „X“ dėl jų turinio skelbimo už jį nemokant. ...
-
Kada smalsumas tampa per didelis?
Sunku būtų sutikti žmogų, kuris niekada nesidomėjo buvusio bendraklasio ar naujos simpatijos profiliu socialiniuose tinkluose. Jei pateikta informacija yra viešai prieinama, rodos, nieko blogo trumpam įsijausti į detektyvo vaidmenį. Tik ar karta...
-
Australija uždraus vaikams iki 16 metų naudotis socialiniais tinklais
Australijos ministras pirmininkas Anthony Albanese'is ketvirtadienį pareiškė, kad bus priimti nauji įstatymai, draudžiantys jaunesniems nei 16 metų vaikams naudotis socialiniais tinklais. ...