- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ar galite suskaičiuoti, kiek kartų per pastarąją savaitę bendraudami socialiniuose tinkluose panaudojote „emodžius“? Emocijas išreiškiantys simboliai neabejotinai yra tapę neatsiejama virtualaus gyvenimo dalimi, leidžiančia visiems suprantama kalba išsakyti savo mintis ir nuotaiką. Šiandien – liepos 17 dieną minima pasaulinė „emodži“ diena, todėl dalinamės įdomiais ir negirdėtais faktais apie visiems pažįstamus simbolius.
Pirmieji „emodži“ sukurti japono?
Nors jaustukai populiarėti pradėjo tik nuo 2012 m., o jiems skirta Pasaulinė diena pirmą kartą paminėta tik 2014-aisiais, šiandien emocijas išreiškiantiems simboliams iš tiesų sukanka net 20 metų. Pirmuosius „emodži“ 1999 m. sukūrė japonas Shigetaka Kurita, įkvėptas orų prognozių piktogramų su debesimis, saule ir lietumi.
Pirmieji skaitmeniniai simboliai visiškai nebuvo panašūs į tuos, kuriais šiandien dalinamės su draugais, o visiems gerai žinomas besišypsantis geltonas veidukas buvo sukurtas tik gerokai vėliau. „Emodži“ pirmtakai buvo zodiakų ženklų, vėliavų ir oro prognozių piktogramos.
Gamintojų nuotr.
Milijardai jaustukų kasdien
Populiarėjant „emodži“ ikonoms, kasmet technologijų kūrėjai išleidžia papildomai po naują piktogramų paketą, tad šiuo metu egzistuoja per 3 tūkstančius skirtingų jaustukų. Išaugus „emodži“ kiekiui, dalinimasis jais tapo tarsi dar viena papildoma bendravimo forma, kuri socialiniuose tinkluose leidžia greitai ir lengvai išreikšti savo nuotaiką bei sustiprina rašytinės kalbos emociją.
Ar esate pagalvoję, kiek per dieną išsiunčiate jaustukų? Ar rastumėte draugą, kuris bendraujant niekada nesidalina simboliais? Šiandien, kai jaustukai tapo neatsiejama virtualaus bendravimo dalimi, socialinio tinklo „Facebook“ duomenimis, per dieną susirašinėjimo platformoje „Messenger“ išsiunčiama daugiau nei 5 mlrd. jaustukų.
Scanpix nuotr.
Populiariausi jaustukai – džiaugsmui išreikšti
Ar atkreipėte dėmesį, kokį jaustuką bendraudami socialiniuose tinkluose naudojate dažniausiai? Atliktų tyrimų duomenimis 2019 m. daugiausiai naudojamas jaustukas socialiniuose tinkluose – veidas su džiaugsmo ašaromis (angl. – face with tears of joy), kurio pavadinimas Oksfordo terminų žodyne 2015 m. netgi buvo nominuotas metų žodžiu.
Pagal emocijas išreiškiančių simbolių populiarumą toliau rikiuojasi raudona širdelė, besišypsantis veidas su širdelių formos akimis, susimąstęs veidas bei į viršų iškeltas nykštys. Įdomu tai, kad skirtinguose socialiniuose tinkluose vartotojai naudoja skirtingus jaustukus.
Tarp „Instagram“ tinkle dalinamų jaustukų populiariausi simboliai yra išreiškiantys susižavėjimą ir meilę – įvairios širdelės, veidas su širdelių formos akimis ar siunčiantis bučinį. Šios piktogramos vartotojams padeda paprastu būdu išreikšti susižavėjimą draugų nuotraukomis. Tuo tarpu „Facebook“ tinkle vyrauja besijuokiančių veidai ar į viršų iškeltas nykštys.
Gamintojų nuotr.
Tobulėja kasmet
Programėlių kūrėjai taip pat nenustoja ieškoti naujų sprendimų ir galimybių, kaip dar geriau paįvairinti šią sritį. Neseniai atsirado galimybė pasirinkti jaustuko, kuriame vaizduojama žmogaus kūno dalis, odos ar plaukų spalvą. Tad vartotojai gali dar lengviau išreikšti save ar parinkti į save panašų jaustuką.
Negana to, technologijų gamintojai jau suteikia galimybę vartotojams patiems susikurti savo asmeninį „emodži“. Tam tereikia pasidaryti savo asmenukę. Pavyzdžiui, „Samsung“ savo naujausiuose išmaniuosiuose įdiegė „AR emoji“ funkciją, kuri leidžia įsijungus priekinę kamerą užfiksuoti save ir taip susikurti asmeninį animuotą jaustuką, kuriuo vėliau galima dalintis bendraujant su draugais ir taip paįvairinti bendravimą.
Scanpix nuotr.
Jaustukai keliasi į realybę
Nors skaitmeninėje erdvėje naudojami ir emocijas išreiškiantys simboliai realiame bendravime būtų sunkiai pritaikomi, tačiau kai kuriomis formomis šiandien juos galime sutikti ir realybėje. Pavyzdžiui, dažniausiai daromų tatuiruočių dešimtuke, kur vyrauja drakonai, kaukolės ir drugeliai, po truputį atsiranda ir įvairios „emodži“ tatuiruotės. Jų populiarumas pradėjo augti tokias tatuiruotes pasidarius pasaulinio lygio žvaiždėms, kaip dainininkė Miley Cyrus ar reperis Drake.
Prieš pora metų Holivude išleistas „Emoji“ filmas, Niujorko modernaus meno muziejuje pristatyta originali „Emoji“ kolekcija, prekybos centruose galima įsigyti įvairiausios „emodži“ atributikos pradedant aksesuarais, rūbais, žaislais ir baigiant namų apyvokos daiktais – tik laiko klausimas, ką dar naujo pamatysime ateityje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Marso mėnulių mįslė: aerokosminių tyrimų agentūra planuoja pradėti naują misiją1
2026 m. Japonijos aerokosminių tyrimų agentūra planuoja pradėti misiją „Mars Moons eXploration“, kurios tikslas – ištirti Marso mėnulius Fobą ir Deimą bei pargabenti į Žemę mėginių iš Fobo. Tikimasi, kad ši m...
-
Tyrimas: Vidurio Europoje smarkiai padidėjo UV spinduliuotė
Naujo tyrimo duomenimis, pastaraisiais dešimtmečiais Vidurio Europoje netikėtai smarkiai padidėjo ultravioletinė (UV) spinduliuotė. ...
-
Sirijoje atrasti seniausi žinomi alfabetiniai rašmenys1
Naujausi archeologų atradimai rodo, kad seniausi alfabetiniai rašmenys gali būti net 500 metų senesni nei manyta iki šiol. ...
-
NASA kosmoso sveikatos priežiūros inovacijų programoje dirbs su lietuvių „Delta Biosciences“
Lietuvos gyvybės mokslų įmonė „Delta Biosciences“ yra pirmoji kompanija Europoje, atrinkta į NASA „Space-H“ akceleratoriaus programą, skatinančią pažangias kosmoso sveikatos priežiūros technologijas. ...
-
Garsus architektas pristatė planus pastatyti A. Einsteino centrą Vokietijos Ulmo mieste
Įžymus architektas Danielis Libeskindas sekmadienį pristatė muziejaus, skirto Alberto Einšteino darbams, projektą. Muziejus iškiltų Vokietijos Ulmo mieste, kuriame gimė žymusis mokslininkas. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
JAV vyriausybė sieks, kad „Google“ parduotų naršyklę „Chrome“
JAV vyriausybė teisėjo paprašė nurodyti suskaidyti interneto milžinę „Google“ parduodant jos plačiai naudojamą naršyklę „Chrome“. ...
-
Bažnyčioje – naujovė: žmonės išpažintį gali atlikti pačiam Jėzui10
Naujųjų technologijų pažanga nenustoja stebinti. Vienos bažnyčios lankytojai gali tiesiogiai pasikalbėti su Jėzumi arba tiksliau – jo dirbtinio intelekto (DI) versija. ...
-
„SpaceX“ nepavyko „pagauti“ savo raketos greitintuvo
„SpaceX“ antradienį surengė dar vieną savo raketos „Starship“ bandomąjį skrydį, o stebėti pakilimą prie Elono Musko prisijungė išrinktasis JAV prezidentas Donaldas Trumpas, kas iliustruoja vis stiprėjantį jųdviejų be...
-
Paviešino, kaip atrodė sukčių ataka: užkibo ir savo duomenis išsiuntė daugiau nei pusė žmonių9
„Vilnius Tech“ mokslininkai atliko labai įdomų eksperimentą. Beveik 900-imtams ugdymo įstaigų išsiuntė specialiai sukurtą, įtarimų turintį sukelti elektroninį laišką su nuoroda ir suskaičiavo, kiek gavėjų jį atidarė. ...