Šiais metais į mūsų šalį turėtų užsukti bent 3 mln. turistų, kurie čia praleis vieną ar daugiau dienų. Skaičiuojama, kad atvykę turistai per šiuos metus bendrai Lietuvoje turėtų išleisti daugiau kaip 1 milijardą eurų.
Prasidėję 2019-ieji žymi naują pasiekimą mūsų nepriklausomos šalies istorijoje – dar niekada ekonominė plėtra nesitęsė tiek ilgai. Tai gera žinia ir šalies gyventojams, ir verslui. Siekiant pratęsti ekonominės sėkmės istoriją, verslas šįmet turės įveikti penkis svarbius išbandymus.
Šiais metais švęsime Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį, o dar po kelerių metų pradėsime skaičiuoti ketvirtą savo nepriklausomybės dešimtmetį. Galėtume užtikrintai teigti, kad per šį laikotarpį verslas nieko nebūtų pasiekęs be žmonių, o valstybė – be verslo. Bet teisingas būtų ir atvirkštinis teiginys, kad valstybė sudarė sąlygas verslui plėtotis, o sėkmingas verslas kūrė gerovę nemažai daliai dirbančių šalies piliečių.
Lietuvos medienos sektorius ne vienerius metus demonstruoja pavydėtinus rezultatus ir gali būti pristatomas kaip vienas sėkmės pavyzdžių. Vis dėlto šioje srityje veikiančios įmonės jau yra pasiekusios savo augimo galimybių ribas. Nors medienos sektorius niekada nesiskundė apetitu investicijoms ir šiame sektoriuje likdavo apie 20 proc. visų apdirbamosios gamybos investicijų, sėkmingam istorijos tęsiniui gali prireikti pokyčių.
Verslo finansavimo Baltijos šalyse duomenys rodo, kad praėjusiais metais ryškiausiai žibėjo Lietuvos nekilnojamo turto rinka. Kalbant apie komercinį NT – naujų modernių biurų pasiūla Vilniuje pasiekė 2008-ųjų lygį, ir, planuojama, šiemet toliau augs. Ką rinkai žada tokia greitai auganti pasiūla?
Nepaisant praėjusiais metais matytų netikėtumų tarptautinės politikos scenoje, Lietuvos ekonomikos ir verslo plėtra vyko įprastu ritmu – fiksavome ekonomikos augimą ir pozityvius verslo rezultatus. Kokias verslo nuotaikas ir perspektyvas matome žvelgdami į šiuos metus?
Tradicinio verslo atstovai turėtų suklusti. Vartotojiška kultūra tampa mažiau populiari, vartotojai patys kuria alternatyvias paslaugas ir siūlo jas vieni kitiems, o verslą kontroliuojančios institucijos skėsčioja rankomis, nežinodamos, kaip tai vertinti. Kalba eina dalijimosi ekonomiką – fenomeną, kuris vos per kelerius metus pakeitė rinkos taisykles ir į verslo areną atvedė milijonus potencialių naujų žaidėjų.
Statistikos departamento duomenimis, tik elektroninėje prekyboje besispecializuojančių įmonių mažmeninės prekybos apyvarta užsakomuoju paštu arba internetu pastarąjį dešimtmetį Lietuvoje ūgtelėjo beveik 120 kartų.
Šiuos metus šalies verslas pradeda turėdamas ypač stiprius balansus – likvidus įmonių turtas pernai metų pabaigoje pasiekė beveik 4 mlrd. eurų. Tai sudaro dukart daugiau, nei buvo rekordiniais prieškriziniais laikais.
Rekordiškomis apimtimis pelnus šalies verslas augino visus praėjusius metus, nepaisant tikrų ar tariamų kliūčių. Prarastas svarbias rinkas Rytuose gamintojai ir vežėjai sugebėjo sėkmingai atsverti padidindami eksporto apimtis į kitas, pirmiausia ES šalis. Nieko verti pasirodė ir nuogąstavimai, kad litą pakeitus euru namų ūkiai puls taupyti. Atvirkš
Idėja pirkti ir taip palaikyti bei stiprinti vietos smulkųjį verslą skamba ir gražiai, ir logiškai, tačiau ar ji įleis šaknis šalyje, kurios gyventojai yra pagarsėję kaip nuolaidų pirkėjai?