Sveikata

2012-01-29, 11:47

Kontroliuoti astmą padeda ir tinkama mityba [1]

Kontroliuoti astmą padeda ir tinkama mityba
© Shutterstock nuotr.

Specialios dietos sergantiesiems astma nėra. Pasaulyje nežinoma apie išskirtinius maisto produktus, kurie mažintų astmos sukeliamus kvėpavimo takų uždegimus. Gėrimai, kurių sudėtyje yra kofeino, gali nežymiai praplėsti bronchus valandai ar dviems, tačiau inhaliatorius daug efektyviau palengvina  trumpalaikius astmos simptomus.

Nepaisant to, teisinga mityba yra labai svarbi visapusiško astmos gydymo plano dalis. Kaip ir kiekvieno sveikatai naudinga reguliari mankšta bei teisinga mityba. Ir tai, be abejo, tinka žmonėms, sergantiems astma. Svarbu nepamiršti, jog didelis viršsvoris ir nutukimas gali sąlygoti sunkesnę astmos formą.

Siekiant sušvelninti astmos žalą organizmui, svarbu nepamiršti pasirūpinti ir atsakingai žiūrėti į savo sveikatą.

Pasaulyje sergančių astma žmonių skaičius ženkliai išaugo per pastarąsias tris dekadas. Dauguma mokslininkų pateikė išvadas, jog besikeičiantys mitybos įpročiai tam turi didelės įtakos. Ar gali būti, kad ne tik Amerikos piliečių, bet ir Europos gyventojų vis rečiau vartojami vaisiai ir daržovės, pakeičiami perdirbtu maistu, didina riziką  astmos vystymuisi? 

Tai patvirtina keletas atliktų tyrimų, tačiau vis vien ryšio  tarp dietos ir astmos klausimas išlieka diskusijų objektu.

Yra įrodymų, kad žmonės, kurie maitinasi produktais, turtingais vitaminu C ir E, beta-karotinais, flavonoidais, magniu, selenu ir omega-3 riebalų rūgštimis, turi mažesnę tikimybę susirgti astma. Daugelis šių medžiagų yra antioksidantai, kurie saugo ląsteles nuo pažeidimų.

„Vienas pastarųjų tyrimų apie astmą ir dietas parodė, jog paaugliams, vartojantiems ne itin vertingą maistą, dažniau pasireiškia astmos simptomai. Tie, kurie su maistu nepakankamai gaudavo vitaminų C ir E, omega-3 riebalų rūgščių, dažniau skundėsi prasta plaučių funkcija“, - mokslininkų atradimais dalinasi Lietuvos Sveikatos mokslų universiteto ligoninės Vaikų ligų klinikos alergologė - pulmonologė doc. Jolanta Kudzytė.

 

Netikslumai, klaidos straipsnyje? Susisiekite su redakcija

Susijusios naujienos

Profilaktiškai pas odontologą lankosi tik kas ketvirtas gyventojas
Didžiojoje Britanijoje žmonės bijo                sirgti
Bus diferencijuojami ir akušerių darbo krūviai
Lėtinis vidurių užkietėjimas išgydomas per pusantro mėnesio
Vardas*:
Komentaras*: